Not known Facts About دیابت کودک

Wiki Article

زمانی دیابت نوع ۲ رخ می‌دهد که بدن در برابر دیابت نوع ۲ مقاوم شده و یا غده پانکراس انسولین کافی تولید نمی‌کند.

دیابت تیپ ۲ و وزن بدن رابطه مهمی با هم دارند، چراکه این بیماری باعث افزایش و کاهش وزن می‌شود. اگر فرد مبتلا به دیابت تیپ دو سراغ درمان بیماری نرود باید منتظر لاغری و کاهش وزن بماند.

بدون انسولین، قند خون نمی‌تواند از خون وارد سولول‌ها شود و در نتیجه سطح قند خون افزایش می‌یابد.

اطلاعات داروییآخرین اطلاعات دارویی مورد نیازنمایش همــه

لوزالمعده، هورمونی به نام انسولین تولید می‌کند که به عنوان کلیدی عمل می‌کند که اجازه می‌دهد قند خون وارد سلول‌های بدن شود تا آنها بتوانند از آن برای انرژی استفاده کنند.

اگر کم تحرک هستید (ورزش نمی کنید و از نظر جسمی تحرک ندارید).

در مراحل ابتدایی بیماری، اثرات زیادی بر سلامتی شما نمی‌گذارد، اما هرچه بیماری پیشرفته‌تر می‌شود، بر سایر اندام‌های مهم بدن از جمله قلب، رگها، اعصاب، چشم‌ها و کلیه شما تاثیر می‌گذارد.

چون دیابت در بین کودکان کمتر شایع است، ممکن است علائم آن مربوط به سایر بیماری‌ها باشد. به همین دلیل، ممکن است دیابت را بطور دقیق تشخیص ندهند.

والدین باید با مشاهده علائم بالا، فرزند خود را به دکتر ببرند.

اسید کلاوولانیک از تجزیه آموکسی‌سیلین توسط باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و به آنتی بیوتیک امکان عملکرد بهتر را می‌دهد.

بامیه از گیاهان دارویی است که از جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی برای درمان دیابت نوع دو برخوردار است. فقط کافی است یک قاشق چایخوری پودر بامیه را روی غذا بریزید و با خیال راحت نوش جان کنید.

انواع مختلفی از داروهای دیابت وجود دارد. آنها به روش های مختلف کار می read more کنند تا کبد از تولید گلوکز جلوگیری کند ، باعث شود انسولین بیشتری از لوزالمعده آزاد شود یا از جذب گلوکز جلوگیری کند.

در تست تحمل گلوکز فرد باید ۴ بار نمونه خون بدهد. این آزمایش یک بار در حالت ناشتا بعد از ۸ تا ۱۲ ساعت غذا نخوردن گرفته می‌شود.

افت شدید قند خون خطرناک است و ممکن است باعث سرگیجه، لرز، غش و یا حتی کما شود. بعد از روزه‌داری هم باید حواستان به میزان کربوهیدرات مصرفی باشد و پرخوری نکنید.

Report this wiki page